سی و چندسال است که طنز و چيزهاي ديگر از جمله نمايشنمامه طنز مي نويسم.در همه اين مدت همراه شوراي ملي مقاومت بوده ام زيرا معتقدم رژيم آخوندي بايد در تماميتش سرنگون شود و يک جمهوري سکولار سر کار بيايد

شنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۵



15 آوریل 2006
مصاحبه زنده ی بی بی سی با ملاحسنی

گوینده: شنوندگان عزیز همانطور که قبلا قول داده بودیم در این قسمت از برنامه جام جهان نما مصاحبه زنده ای داریم با حضرت آیت اله العظمی حسنی معروف به ملا حسنی امام جمعه ارومیه در باره پیشرفتهای هسته ای ایران و سیاستهای آقای دکتر احمدی نژاد. حضرت آیت اله سلام عرض می کنم و متشکرم که دعوت ما را برای مصاحبه زنده پذیرفتید.
ملا حسنی: اولا عرض می زنم که بنده هم متشکرم که زنده هستم. البتن در اسلام زنده و مرده برابرند و ما مرده هم که باشیم باید مواظب حرف زدن خودش باشیم که ملائکه اشتباها چیزهایی را غلط یاد داشت نکنی و ما مسئول نشویم.
گوینده: منظورم این بود که مصاحبه زنده است. بهرحال متشکرم. اجازه بدهید که شما را قدری خدمت شنوندگان معرفی کنم. تا آنجا که ما در بی بی سی و دوستانمان در وزارت خارجه میدانند حضرت آیت اله العظمی حسنی هم مثل حضرت آیت اله مصباح از شاگردان زنده یاد مرحوم آقای خمینی هستندو...
ملاحسنی: اجازه بفرمایید. ترمز بزنید. شما با ما قرار بود تیک تاک نباشیم. شما فرمودید که ما در حرفهامان زینده باد و مرده باد نزنیم اما خودش زینده باد میزنی و این تیک تاک بی ناموسی به حساب میشود.
گوینده: عذر میخوام حضرت آیت اله. نخواستم که به شما تاکتیک بزنم. عرض کردم زنده یاد. یعنی چون آقای خمینی مرحوم شده ما از ایشان با احترام نام می بریم. هرکسی دیگر هم مرحوم باشد ما از او با احترام نام میبریم.
ملاحسنی: یعنی ما هم اگر بخواهیم از هر الاخی که مرحوم شده نام ببریم باید بگویی زینده یاد؟ یعنی نباید بگویی شاه خائن بلکم باید بگویی زینده یاد شاه خائن؟
گوینده: تقریبا. عرض می کردم که جنابعالی سالهاست که امام جمعه ی ارومیه هستید و به دلیل اینکه به کشاورزی خیلی علاقند هستید در موقع خواندن خطبه نماز جمعه بجای کلاشینکف یک بیل دستتان میگیرید. به نظر شما آمدن آقای دکتر احمدی نژاد چه تاثیری در کشاورزی منطقه دارد؟
ملاحسنی: اولا این بیل خودش سلاح است. و من چند تا کیلاشنکوف در طویله برای روز مبادا قایم کردی. ثانیا بنده که در علوم کشاورزی متخصص دارم به تو می گویم که وقتی احمدی نژاد انتخابات شد من یکدفعه اینطور احساس کردم که خداوند یک گاو به ما هدیه زد. البته در قد ایشان کوتاهی شده اما در گوش ایشان کوتاهی نشده و اسلامی رعایت شده. اما این گاو از تراکتور رومانی هم مقوی تر و پرمفیدتر است. و ما امیدواریم که با یک گاوی مثل ایشان، در کشاورزی از امپریالیس سبقت بزنیم.
گوینده: تا آنجا که ما میدانیم و همواره به شنوندگانمون هم گفته ایم همه انتخابات هایی که تا بحال و در دوران حکومت علمای عالیقدر در ایران صورت گرفته هم دموکراتیک بوده و هم منصفانه. به نظر شما انتخاب ایشان دموکراتیک بوده است؟ملاحسنی: راستیش من اولش به ایشان اعتقاد نمی زدم زیرا دموکراتیکی کم بود و استراتيژیک نداشت. اما وقتی برای یک کار سری که نباید بگویم که مربوط به این بود که پولی از مرحوم ایمام خامنه ای برای ساختن چاه جمکران در ارومیه گرفته باشد رفته بودم و به ایشان اعتراض انداختم. مرحوم ایمام خامنه ای قسم انداخت که اینتخابات عدالت بوده و حتی برای اینکه تقلب نباشد و کسی تقلب نیندازد، به خود برادران پاسدارها ماموریت کرده که در حوزه ها برای مردم بیسوات و کم سوات، رایشان را می نوشتند تا کلاه بر سر مردم بیسوات نرفته باشد و تقلب نزده باشند.
گوینده: فرمودید مرحوم امام خامنه ای؟
ملاحسنی: آنکه گفته شد که مرحوم ایمام خامنه ای این تیک تاک بود. نه اینکه ایشان به رحلت افتاده باشد، بلکم از این بابت که به ایشان رحمت افتاده باشد.
گوینده: اجازه بدهید برای آگاهی هموطنان ما در انگلستان یک سوال تاریخی از شما بپرسم. بفرمایید که پانزده خرداد یعنی روزی که مرحوم امام خمینی علیه ظلم قیام کردند چه روزی است؟
ملاحسنی: واله سوال سختیه اما فکر می کنم که یا بیست و دوی بهمن باشه و یا دوازدهم فروردین.
گوینده: میدانیم که روحانیت حاکم بر ایران همواره در حمایت از ورزش جوانان کوشا بوده اند و بخصوص از فوتبال حمایت کرده اند. حضرت آیت اله نظر شما راجع به فوتبال چیه و شما طرفدار چه تیمی هستید.
ملاحسنی: بنده اگر فوتبالش اسلامی باشد و بی ناموسی نبشود طرفدارش هستم. من طرفدار تیم آسد میلان هستم که از سادات است.
گوینده: نظر شما در باره غنی سازی اورانیوم چیست؟
ملاحسنی: البته آقای رفسنجانی که رئیس جمهور بودی خداوند خیرش بدهد، یک استراتیژیک این بود که همه جانبه غنی میکردی. هم اورانیون غنی میکرده و هم خانواده اش غنی میکردی هم روحانیت غنی میکردی اما آقای احمدی نژاد که وعده زده بود عدالت اجتماعی بشود فعلا فقط اورانیون غنی کردی و غنی سازی روحانیت نکردی که این تیک تاک اشتباه است و باید روحانیت هم غنی سازی بشود.
گوینده: ما در بی بی سی میدانیم که روحانیت حاکم بر ایران صلح طلب هستند و داشتن بمب اتم را خطرناک میدانند و اصلا مخالف ساختن بمب اتم هستند و نمیخواهند که دیگران آنها را جنگ طلب قلمداد کنند زیرا که اصولا جنگ طلب نیستند. نظر جنابعالی در این مورد چیه ؟
ملاحسنی: عرض می کنم ما این بمب اتم که همینطوری نمیخواهیم. ما بمب اتم برای مسائل صلح طلبانه لازم داریم و جایی نمی اندازی که ضد انقلاب به ما گذاشته. بلکه جایی می اندازی که امپریالیس به ما مجبور کرده. پس ما صلح طلبی هستیم و ما اگر بخواهی جنگ طلبی باشیم با همین بیل جنگ طلبی می کنیم. و شما نگویید که ما اورانیون راه انداخته ایم. شما که خودش از معتقدین ایمام خمینی هستی باید در رادیونتان بگویی که ولی فقیه ما دعا کرده و اورانیون در اندرونی ولی فقیه پیدا شده. بنده به آقای احمدی هم یک استراتیژیک زدم که شما هر روز اعلام بزنید که ایدئولوژیک ما این نیست که بگویی جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم بلکم این است که صلح صلح تا رفع فتنه از عالم. استراتژیک ما هم این نیست که بگویی راه قدس از کربلا می گذرد. بلکم این است که را ه قدس از کربلا نمی گذرد. البته وقتی ما با خودش تنها هستیم شما به ما میگویی که ایدئولوژیک ما همان حرف زنده باد ایمام که فرمود جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم هست و راه قدس از کربلا میگذرد.
گوینده: پس شما موافق داشتن تکنولوژی هسته ای برای مصارف صلح طلبانه هستید؟
ملاحسنی: البتن که ما صلح طلبانه هستی. ما البتن در اسلام هم تکنولوژیک هسته ای داریم و هم تکنولوژیک بسته ای که مخصوص ولایت فقیه و علمای ماست. و اما در مسئله تکنو لوژیک هسته ای من خودش سه سال است که هسته هلو و زردآلو و گیلاس و آلو و بالو و آلبالو جمع میکنی و در گوشه طویله انبار داریم که اگر امپریالیس بی ناموسی بکنی و به ما هسته ندی ما برای ساختمان تکنولوژیستی هسته ای بی هسته نمانید. شما هم نگرانی نباش که تا حسنی زنده است هیچکس نمیتواند به ما محاصره هسته ای بگذارد.
گوینده: ما البته کاملا مطلع هستیم که شما کلاهک هسته ای ندارید اما جهت اطمینان شنوندگاه بفرمایید که آیا شما کلاهک هسته ای دارید؟
ملاحسنی: اولا کلاهک و کلاه یک استراتژیک غربی است و بی ناموسی است و ما در حکومت اسلامی کلاه نداری و عامامه داری. پس عامامه هسته ای داریم که هم سیاه دارد و هم سفید دارد که آیت اله نمیشود و آن سیاه که هم هسته ای میشود و هم آیت اله میشود.
گوینده: ما میدانیم که شما و همه روحانیون مخالف جنگ با اسرائیل و نابود کردن اسرائیل هستند.به نظر میرسد که آقای احمدی نژاد همینطوری از روی نفهمی و بدون اطلاع روحانیت مترقی و عزیز صحبت از نابود کردن اسرائیل کرده. نظر شما چیست؟
ملاحسنی: شما توجه کنید که همه حرفهای ما و برادر احمدی نژاد و دیگران روحانیت استراتژیک ندارد بلکن بعضی از حرفها تیک تاک داره و من تیک تاک می زنم. یک تیک تاک این است که انسان در واقع حکم آدم را دارد و شماهم که یک آدم هستی تیک تاکت این است که نگویی ما میخواهیم اسرائیل نابود کنیم بلکه باید بگویی که ما یک کشوری میخواهیم نابود کنیم ولی اسمش نمیگوییم که اسرائیل است. اما در واقع ما میخواهیم که اسرائیل نابود بشود ولی تیک تاک می زنیم و میگوییم نمیخواهیم نابود شود. حالا من خسته شدم و به شما دیگر مصاحبه نمی اندازم و باید دولت انگلیستان به ما از کشاورزی و هسته ای کمک باشد.
گوینده: با کمال میل. متشکرم و خدا نگهدار.

برای دیدن نوشته های حسین پویا به وب لاگ زیر مراجعه کنید
http://hosseinpooya.blogspot.com/

۱ نظر:

آزادیخواهان زاگرسی2 گفت...

سلام آیا شما همان ملا حسنی در کانادا هستید؟
ایا شما عضو بچه ها هستید یا فقط در مدار آنها حرکت می کنید؟