سی و چندسال است که طنز و چيزهاي ديگر از جمله نمايشنمامه طنز مي نويسم.در همه اين مدت همراه شوراي ملي مقاومت بوده ام زيرا معتقدم رژيم آخوندي بايد در تماميتش سرنگون شود و يک جمهوري سکولار سر کار بيايد

چهارشنبه، اسفند ۱۲، ۱۳۹۴

"عاقا" و "جام زهر" انتخابات


گفتار نیک 12 اسفند 94 : حسین پویا

خامنه ای که فکر می کرد با انجام انتخابات می تواند نظام آخوندی را به عنوان یک نظام دموکراتیک و قابل اعتماد به دنیا معرفی کند، تا شاید هم از غرب برای حل مشکلاتش کمک بگیرد و هم  عوامل همفکرش را در راس امور داشته باشد، در این انتخابات ضربه بزرگی خورد و انتخابات برایش "جام زهر دوم" شد.
برخی از ضربه های اصلی که خامنه ای در انتخابات خورد عبارتند از:
1- روز قبل از انتخابات در یادداشتش نوشته بود که کسانی که هنوز مردد هستند و نامزدها را نمی شناسند به لیست مورد تایید او رای بدهند. لیستی که سپاه هم تاییدش کرده بود. علیرغم این، لیستش در تهران اصلا رای نیاورد.
2- لیست رفسنجانی و روحانی را "انگلیسی" و نفوذی خواند تا به امت همیشه در صحنه و به رای دهندگان بفهماند که نباید به آن لیست رای بدهند. اما در تهران همه انتخاب شدگان از لیست "انگلیسی"! بودند.
3- یزدی و مصباح یزدی که عوامل اصلی و کارگزار او در مجلس خبرگان بودند رای نیاوردند. عواملش در شورای نگهبان که کاندیداهای رقیب را رد صلاحیت کردند هم خودشان رای نیاوردند.
4- رفسنجانی که رقیب اصلی خامنه ای بود و با او دهان به دهان کرده و به بدو بیراه های او جواب داده بود، علیرغم تلاش دستگاه تبلیغاتی خامنه ای، نفر اول مجلس خبرگان در تهران شد.
5- حداد عادل که خامنه ای درنظر داشت که رئیس مجلس بشود، اصلا انتخاب نشد.
6- در تهران، حتی بر اساس ادعای رژیم مبنی بر تعداد زیاد شرکت کننده در انتخابات، بیش از 50 در صد مردم انتخابات خامنه ای را تحریم کردند.
به این ترتیب مشخص می شود که عمود خیمه نظام، ضربه های مهمی خورد و ته مانده شاخش هم شکست. بر جوانان غیور ایرانی است که در مقابل ولی فقیه شاخ شکسته قیام کنند و او را از "تخت سلطنت"! فرعونی به زیر بکشند.

هیچ نظری موجود نیست: