سی و چندسال است که طنز و چيزهاي ديگر از جمله نمايشنمامه طنز مي نويسم.در همه اين مدت همراه شوراي ملي مقاومت بوده ام زيرا معتقدم رژيم آخوندي بايد در تماميتش سرنگون شود و يک جمهوري سکولار سر کار بيايد

دوشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۹۵

چقدر این "عاقا" با نمکه! خدا نصفش کنه.بازم گفت اقتصاد مقاومتی


گفتار نیک اول فرودین 95: حسین پویا

اگه موافقید بازپخش کنید.

عیدتون مبارک. خامنه ای امسال را هم باز سال "اقتصاد مقاومتی"!  نام گذاری کرد. البته نه "اقتصاد مقاومتی خشک و خالی!" مثل سال 93، بلکه "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل". خوب از اونجایی که میدانستم که برخی دوستان خواهند پرسید که این "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" چیه و برای چی خوبه و چه اثراتی خواهد داشت، تصمیم گرفتم پیشکی دست به اقدام بزنم و دوستان را راهنمایی کنم. اینکه چرا خامنه برای هر سال یک نامگذاری می کند خوب ناشی از درایتشه. وقتی خامنه ای میگه مثلا امسال سال شکوفایی اقتصاده خوب یعنی دیگه تا آخر سال باید تمام مسائل اقتصادی کشور حل بشه و خوب این لازمه و ناشی از اینه که "عاقا" چقدر بانمکه!. البته مشکل کار اینه که گاهی بعضی از مسئولین گوششون عوضی می شنوه و مثلا بجای "اقتصاد"، "اختلاس" می شنوند و تا خامنه ای بیاد توضیح بده که منظورش اقتصاد بوده و نه اختلاس، سال تمام شده و می بینی که مملکت در زمینه اختلاس واقعا خود کفا شده و در دنیا اول شده ایم. بگذریم و بریم سر تعریف نامگذاری امسال یعنی "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل". خوب "اقتصاد مقاومتی" تعریفش کاملا روشنه و خود "عاقا" در یک انشائی که در دوران کودکی نوشته بوده و همون دوسال پیش منتشر شد در این زمینه توضیحات کافی داده. این لینک انتشار اون انشای دوران سازه:
در اون نوشته "عاقا" کوچولو از جمله می نویسد که:
"اما گاهی اوقات شنیده شده که بعضی از همکلاسان عزیز  و برخی از ایادی استکبار  فکر می کنند که "اقتصاد مقاومتی" همان "مقاومت اقتصادی" است و برخی هم مدعی هستند که شبیه همان "اختلاس مقاومتی" است. ولی اینجانب می گوئیم که نیست و باید بدانیم که اختلاس مقاومتی ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارد و توطئه دژمنان زبون و ایادی استکبار است...... رهبر سابق معظم اولش فرموده است که اقتصاد مال خر است. البته چون خودش اقتصاد مقاومتی نمی کرده، فکر می کرده که اقتصاد مال خر است. اما ما که خودمان  اقتصاد مقاومتی می کنیم می گوئیم که اقتصاد مال خر نیست. ما که خودمان خر نیستیم. اما همانطور که امام جمعه محترم تهران فرموده هر خری نباید برای اقتصاد رهنمود بدهد و ولی فقیه فقط باید بدهد که معلوم نیست خودش که نمیدهد خر است یا نیست و اگر دادن خوب است چرا خودش نمیدهد."
و اما اون دو کلمه ای که عاقا به اقتصاد مقاومتی اضافه کرده، یعنی "اقدام و عمل" هم معنیش معلومه. یعنی اونبار که گفته بود سال سال اقتصاد مقاومتیه، برای شادی روح اموات گفته بود ولی ایندفعه دیگه چون وضع اقتصاد مملکت کمی تا قسمتی خرابه، باید اقدام کرد و عمل کرد. چقدر این "عاقا" با نمکه جان شما!

هیچ نظری موجود نیست: