سی و چندسال است که طنز و چيزهاي ديگر از جمله نمايشنمامه طنز مي نويسم.در همه اين مدت همراه شوراي ملي مقاومت بوده ام زيرا معتقدم رژيم آخوندي بايد در تماميتش سرنگون شود و يک جمهوري سکولار سر کار بيايد

دوشنبه، دی ۱۸، ۱۳۹۶

آن "خانم واداده"! در جلسه شورای امنیت سازمان ملل. داستان انسان بی بته ای که به خاطر ارث، مزدور شیخ شد.


حسین پویا
17 دیماه 1396

صبحگاهان کلاغی در راهی به خوردن نجاست مشغول بود. عابری از او پرسید که این چه کار است؟ کلاغ گفت: مگرنشنیده ای که گفته اند لقمه الصباح مسمار البدن (یعنی که صبحانه خوب مثل میخ، مایه استحکام بدن است) عابر گفت: ای احمق نجاست می خوری دیگر حدیث جعل کردنت از چیست؟
  
گزارش جلسه:
رئیس نوبه ای شورای امنیت سازمان ملل:
به همه شما خوشامد میگویم و ابتدا از نماینده امریکا تقاضا می کنم نظرشون رو در مورد قیام اخیر مردم ایران بگن. خانم هیلی بفرمائید.
نیکی هیلی:
"در هفته گذشته در ایران اتفاقاتی افتاده که جهان باید به آن توجه کند. در این مدت بیش از 75 شهر در ایران تظاهرات کردند. حقوق بشر جیزی نیست که دولتها باید به مردم بدهند؛ بلکه این حق هر انسان است. مردم ایران گفته اند که دیگر بس است و حرفشان را هم زدند. رژیم ایران سالانه 6 میلیارد دلار خرج اسد برای ریختن خون مردم سوریه میکند. مردم ایران....."
رئیس:
خانم هیلی اجازه بدید ببینم اون خانم در اون پشت چی میگن که دوتا دستشون را بلند کردن...
 خانم:
 آقا بنده نماینده سازمان (مواخ) از ایران هستم. بنده بارها عرض ..
رئیس:
 صبر کنید. گفتید از کدام کشور هستید؟
خانم:
 از ایران قربان
رئیس: خوب چون در ایران تظاهرات شده و عده ای کشته شدن به شما میکروفن میدیم حرف بزنید. سازمان ماخ چی هست؟
خانم: ماخ نه قربان. مواخ. "یک ان جی او" هست. یه چیزی شبیه همین "نایاک" که لابد شنیدید.
رئیس:
نخیر نشنیدم. خوب حالا مواخ. یعنی چی؟ چیکار می کنید؟
خانم:
نمیتونم بگم چی و چکار می کنیم چون اطلاعات سری محسوب میشه.
رئیس:
 نگران نباشید. همه حرفهایی که اینجا گفته میشه اطلاعات سری هست و به کسی گفته نمیشه
خانم:
 قربون اگه یه وقت درز کنه آبروی بنده در خطر جدی می افته ها. این خانم هیلی ممکنه عامل مجاهدین باشه. شما این مجاهدین رو نمیشناسید. همچین آبروی آدم رو می برن که دیگه نمیشه سر بلند کرد.
رئیس:
نگران نباشید خانم. بگید "مواخ" یعنی چی و چیکار می کنید؟
خانم:
"مواخ" در واقع مخفف "مزدوران وزارت اطلاعات خامنه ایه".
رئیس:
عجب! عجب!........ اسم خوتون چیه؟
خانم:
بنده در اصل یک ژورنالیست هستم. فریبا ه. هستم از هشترود. مدتی است که عضو افتخاری "مواخ" شدم. نه فکر کنید که من به مسائل مادی نظر دارم. کور شم اگه دروغ بگم. همه ش به خاطر امنیتی هست که داریم.
رئیس:
بله متوجهم. حالا حرفتون چیه؟
فریبا:
 قربون بنده به خانم هیلی در مورد ارسال سالی 6 میلیارد دلار از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی به سوریه اعتراض دارم.
رئیس:
آفرین. آفرین. یعنی این پول را رژیم ایران برای سوریه نفرستاده و خرج نکرده؟
فریبا:
 آقای رئیس به خانم هیلی چه ربطی دارد که ما در سوریه پول خرج کرده ایم. مهم اینه که ما امنیت داریم. خوب خوشبختانه سپاه پاسداران ما وضع مالیش خوبه و به دوستانی که نیاز دارند کمک می کنه. این کجاش اشکال داره؟
رئیس:
ولی مردم ایران از نظر مالی وضعشون خرابه. این قیام هم به اسم قیام فقر و گرانی نامیده شده
فریبا:
نخیر قربان. اینا دروغهای مجاهدینه.
نماینده روسیه:
کی وضعش خرابه؟ مردم ایران؟ پس چرا اینهمه پول به ما دادن که براشون نیروگاه اتمی بسازیم؟ نمایند امریکا اگه راست میگه بیاد وضع مردم اتیوپی را ببینه.
نماینده اتیوپی:
بله آقایون. مسائل داخلی ایران به خودشان مربوطه. البته امیدواریم که وضع ما هم با کمکهای برادران پاسدار بهتر بشه. برادران یک قولهایی دادن. ببینیم چقدر عمل می کنن.
 فریبا:
 کی گفته وضع مالی مردم ایران خرابه قربون؟ مهم اینه که ما امنیت داریم.  بنده یک شهروند ایرانم. کجا وضعم خرابه. تازه امنیت هم دارم. خوب البته یه مدت که گول ضد انقلابیون را خورده بودم امنیت نداشتم و نمیتوانستم برم ایران و ارثی که بهم رسیده بود را جمع و جور کنم. وضعم اصلا خوب نبود. اما از وقتی که فهمیدم گول خورده ام و به دامان پر مهر و محبت نظام ولایت فقیه برگشتم، هم امنیت دارم و هم خیلی راحت توانستم برم ایران و ارث پدری را ....
نماینده روسیه:
 خوب به سخنان این شاهد توجه کنید. علت فقر مردم ایران اینه که هنوز ارث و میراث پدری شان را در اختیار نگرفته اند.
فریبا:
 خوب بله قربان. این مسئله در کشورهای خارجی هم اتفاق افتاده. البته اونا امنیت ندارن.
رئیس:
عجب. خبر نداشتم.
فریبا:
قربون بنده بارها عرض کرده ام و همین اخیرا هم به تلویزیون فرانس 24 گفتم که ما اگر به سوریه کمک مالی کردیم و نیروهامون رو به اونجا فرستادیم برای مقابله با داعش بود. اگر سردار سلیمانی به اونجا نرفته بود الان ما در ایران امنیت نداشتیم.
نماینده  روسیه:
 آقای رئیس حق با این خانمه. ما هم رفتیم سوریه کمک کردیم. البته خرجش رو دوستان ایرانی مون دادن. اما باور کنید به جان شما اگر نرفته بودیم الان امنیت نداشتیم. داعش میومد مسکو و زرتی کشور ما میشد مرکز داعش.
رئیس:
ولی خانم فریبا، داعش که دو سال بعد از حضور پاسدارهای ایران در سوریه درست شد. شما مگه نگفتی ژورنالیستی؟
فریبا:
اه. جدی میگید؟ نمیدونستم؟ من گفتم ژورنالیستم قربون. اما دیگه نه تا اون حد.
نماینده سوئد:
اینکه مهم نیست. سردار سلیمانی با درایتی که دارند و با توسل به نوکیا و اریکسون و صنایع سوئد، از قبل حدس زده بودن که داعش دوسال دیگه درست میشه و برای همین رفتند به سوریه که وقتی داعش درست شد همونجا در نطفه باهاش مبارزه کنن که نیان امنیت ایران را بهم بریزند.
نماینده روس:
بله جناب رئیس اگر سردار به سوریه نرفته بود، داعش حتما به ایران میامد و اونوقت دوستان ایرانی ما امنیت نداشتند و ارثشان را هم نمیتوانستند زنده کنند.
نیکی هیلی:
 ولی آقای رئیس رژیم ایران به جای هزینه کردن سرمایه های ایران برای مردم و ساختن خانه که در زلزله اخیر هزاران خانه خراب شد، سرمایه های ایران را برای تروریسم خرج میکند.
فریبا:
 آقای رئیس این امریکا ئیها چکار به زلزله ما دارن. چرا به امنیت ما توجه نمی کنن. خوب یک عده گناهکار با رعایت نکردن حجاب و موازین شرعی باعث زلزله شدن. زلزله هم که دیگه تعارف نداره.
نماینده اتیوپی:
خانمها و آقایان زلزله اصولا برای این میاد که خانه ها را خراب کنه دیگه. من خودم متخصص زلزله هستم. در همه کشورها زلزله میاد. خوب هر کشوری بسته به اینکه مردمش چه جور گناهی بکنن، نوع خرابی خونه ها متفاوته. ضمنا زلزله ایران یک مسئله داخلیه و به خودشان مربوطه.
فریبا:
 ولی بنده از این تریبون به همه جهان اعلام می کنم که به خاطر داشتن امنیت و گرفتن ارث از مقام معظم رهبری متشکریم و در انتخابات شرکت میکنیم.
رئیس:
متشکرم خانم. براتون آرزوی امنیت و ارث فراوان می کنم. جلسه را موقتا برای خوردن ارث، ها ها ها ها ها ... ببخشید برای خوردن ناهار تعطیل می کنم.






هیچ نظری موجود نیست: