سی و چندسال است که طنز و چيزهاي ديگر از جمله نمايشنمامه طنز مي نويسم.در همه اين مدت همراه شوراي ملي مقاومت بوده ام زيرا معتقدم رژيم آخوندي بايد در تماميتش سرنگون شود و يک جمهوري سکولار سر کار بيايد

دوشنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۸۶

انتخابات و پاکستان






18 فوریه 2008


انتخابات پاکستان و ولی فقیه مسلمین جهان!


به درخواست پرویز مشرف و تصویب سازمان ملل، و موافقت آیت اله خامنه ای، برگزاری انتخابات در پاکستان به وزارت کشور ایران واگذار شد.
آگاهان از قول خبر گزاری یونایتد پرس گزارش کرده اند که به دنبال چندین دور مذاکرات محرمانه و آشکار بین مقامات سازمان ملل و دستگاه رهبری پاکستان شامل ژنرال پرویز مشرف و چند ژنرال دیگر، بالاخره ژنرال مشرف برای برگزاری یک انتخابات سالم و دموکراتیک در پاکستان دست به دامان آیت اله خامنه ای ولی فقیه مسلمین جهان شده است. مشرف به ولی فقیه مسلمین توضیح داده که او و مردم پاکستان مسلمان هستند و علیرغم مشکلات داخلی و دعواهای بین شیعه و سنی و غیره در پاکستان، همه از خامنه ای به عنوان ولی فقیه مسلمین جهان انتظار دارند که در چنین لحظات تاریخی حساسی قدم پیش گذاشته و برای حل مسائل انتخابات و دموکراسی در پاکستان اقدام مناسب انجام بدهد. مشرف در جلساتی که با مقامات سازمان ملل داشته برای آنها توضیح داده است که دستگاه نظامی پاکستان به علت فسادهای گسترده مالی توان و صلاحیت برگزاری یک انتخابات سالم در پاکستان را ندارد و اگر جامعه جهانی علاقمند است که در پاکستان دموکراسی برقرار شود و خون خانم بوتو به هدر نرود تنها راه درخواست از ولی فقیه مسلمین جهان برای پا درمیانی و به عهده گرفتن مسئولیت است. خبرگزاری چماق پرس به نقل از بقیه خبرگزاریها گزارش میکند که ولی فقیه مسلمین جهان ابتدا این درخواست را رد کرده و گفته است که اولا نمیداند پاکستان کجاست و ثانیا قبول چنین مسئولیتی مشکلات آن جهانی دارد. اما ژنرال مشرف ضمن دادن آدرس پاکستان و بوسیدن چند باره دست "آقا" و ریختن چند قطره اشک از ایشان خواسته است که مسئولیت برقراری دموکراسی در پاکستان را به عهده بگیرد و باعث شود که پاکستان هم به یک کشور دموکراتیک مثل ایران تبدیل شود.
ولی فقیه مسلمین جهان بعد انجام یک استخاره با تسبیح، به مشرف فرموده است که ما قول نمیدهیم که صددرصد شما هم مثل ما دموکراتیک بشوید اما چون نسبت به مسلمین جهان مسئول هستیم و پاکستان هم بنا به گزارش آقای احمدی نژاد تا حدودی جزو جهان محسوب میشود، علیرغم همه مشکلات دنیوی و اخروی که ممکن است پیش بیاید با درخواست شما موافقت می کنیم. آگاهان از قول خبرگزاری یونایتدپرس اضافه کرده اند که بعد از این جلسه آقای خامنه ای به وزیر کشور دستور داده است که مقدمات بر عهده گرفتن انتخابات سالم مجلس در پاکستان را فراهم کند.

خبرنگار خبرگزاری چماق پرس با وزیر کشور جمهوری اسلامی مصاحبه ای در این زمینه به عمل آورده که متن آنرا در زیر مشاهده میفرمایید:

خبرنگار: حضرت آیت اله بسم اله القاصم الجبارین.

وزیر کشور: بسم اله المنتقم برادر.

خبرنگار: اولندش که نوکرتم حاجی. دومندش اجازه بدین که این ماموریت الهی- روحانی رو به شما که تخصص و تجربه زیادی در زمینه برگزاری انتخابات سالم مجلس دارید تبریک عرض بکونم. سومندش اگر ممکنده توضیح بدین که به نظر شما چرا سازمان ملل و ژنرال مشرف تا این اندازه به جمهوری اسلامی بله، یعنی قبولش دارن.

وزیر کشور: به نام خداوند درهم کوبنده انتخابات و با درود به ولی فقیه مسلمین جهان. باید عرض کنم که اینطور نیست که جهان نفهمد که ما چه زحمتی در راه برقراری دموکراسی و مجلس منتخب مردم در ایران و حتی در عراق کشیده ایم. شما دقت کنید که نهاد محترم شورای نگهبان و نهاد محترم سپاه پاسداران که هردو از یادگار های امام راحل هستند در واقع تضمین برقراری سالم انتخابات در ایران هستند. مجلس ما تنها مجلسی در جهان است که نمایندگانش هیچگونه عمل غیرسالمی برای انتخاب شدن نمیکنند. برادران شورای نگهبان و سپاه اگر ببینند که کسی کاندید شده که به دلیل اینکه ضعفی در اعتقادش به ولی فقیه باشد، ممکن است بخواهد خطایی در این زمینه بکند صلاحیتش را تایید نمی کنند. اینهایی که در ایران صلاحیتشان تایید نشده تصور نفرمایید که همگی دزد و جنایتکار هستند. البته بسیاری از آنها هستند اما بسیاری هم نیستند و قبلا از خدمتگذاران ولی فقیه بوده اند ولی حالا فکر کرده اند اینجا سویس است و یا خانه خاله است و میتوانند به مجلس بیایند و یک حرفهایی بزنند و خلاصه ولی فقیه را ناراحت کنند. اما شورای نگهبان همانطور که از اسمش پیداست نگهبانی میکند دموکراسی را و به این منحرفین اجازه شرکت در انتخابات نمیدهد. اینست که نمایندگان ما نیازی هم به این کارها خلاف نمیبینند چون همه ی نمایندگان در خدمت ولی فقیه هستند. رئیس جمهور و وزرا هم در خدمت و تحت امر ولی فقیه هستند. قوه قضائیه هم در اختیار و تحت امر ایشان است. پس به این ترتیب ما در حال حاضر نیازی به تقلب در انتخابات نمی بینیم. این همان مشکلی است که پاکستان و امریکا دارند. چون ولی فقیه ندارند و شورای نگهبان ندارند خوب نمایندگاه در انتخابات تقلب می کنند. نمایندگان اول باید یاد بگیرند که چرا انتخاب میشوند و در مجلس چه وظیفه ای دارند. آنوقت دیگر از اینکه شورای نگهبان صلاحیتشان را رد کند ناراحت نمیشوند و به این یکی و اون یکی برای قبول صلاحیت و انتخاب شدن رشوه نمیدهند.

خبرنگار: به به! دم شما گرم. به نظر شوما برای اگه، میگم اگه که تو رودروایسی نیفتی. اگه بخوایم یه انتخابات سالم در پاکستان بکونیم، باهاس چیکار بکونیم بیتره؟

وزیر کشور: بنده همانطور که خدمت ولی فقیه عرض کردم نظرم این است که ابتدا باید یک شورای نگهبان در پاکستان معین شود. زیرا که اگر اینها شورای نگهبان داشتند مجبور نبودند که آن خانم را آنطور بکشند. خب میشد که ابتدا صلاحیت ایشان را رد کرد و بعد هم ایشان را به زندان اوین دعوت کرد و خب در اونجا بقیه ماجرا خود بخود پیش میرود و کسی هم مشکلی پیدا نمیکند. از این مهمتر این که آقای ژنرال مشرف با توجه به اینکه قیافه و وجنات روحانی دارند، میبایستی لباس روحانیت هم تن کرده و خود را ولی فقیه پاکستان اعلام کنند و اختیارات مجلس را هم محدود به یک مسائل جزیی بکنند. مثل کشور خودمان. در اینصورت نمایندگان بیخودی وارد مقولات مهم مملکتی نخواهند شد و رویشان را برای رهبر معظم مملکت زیاد نخواهند کرد. به علاوه آقای مشرف میبایستی تعدادی از پست های وزارتی را هم به روحانیت بدهند.

خبرنگار: یعنی همه ی این کارا رو باهاس قبل از انتخابات بکونند؟ پس شوما چیکار میکونید؟

وزیر کشور: البته مجبور نیستند که همه ی کارها را در همین یکی دوماه بکنند. ما میتوانیم ترتیبی بدهیم که در یک انتخابات سالم تعدادی از کسانی که ایشان مد نظرشان است از صندوق بیرون بیایند. ما الان در وزارت کشور برادرانمان چنان تخصص هایی پیدا کرده اند که در هیچ کشور دیگری پیدا نمیشود. برادران میتوانند بدون دخالت در هنگام رای دادن، هر اسمی که لازم باشد را از صندوق در بیاورند. حتی اسامی کسانی که اصلا کاندید نشده باشند. بقیه کارها را باید تا انتخابات بعدی انجام بدهند و انشاء اله در انتخابات بعدی هم یک انتخابات سالم خواهند داشت و هم تا آن موقع دموکراسی در پاکستان برقرار شده و شورای نگهبان پاکستان میتواند ناظر بر انتخابات باشد. والسلام علیکم و رحمت اله و برکاته.

خبرنگار: نوکرم حاج آقا وزیر، اما یه سوال دیگه هم دارم.

وزیر کشور: شما از کدام خبرگزاری هستید برادر؟

خبرنگار: چاق پرس حاج آقا.

وزیر کشور: این اسم را تا بحال نشنیده ایم مومن. نکند شما برای این ضد انقلابهای لوس آنجلسی کار میکنید. اسمتان که طاغوتی است.

خبرنگار: نه نوکرتم طاغوت کدومه. چاق پرس در اصلش چماق پرس بوده. به علت کثرت استفاده از چماق توسط برادران تبدیل شده به چاق پرس.

وزیر کشور: پس خودی هستی. بگو برادر سوالت را بگو.

خبرنگار: همانطور که حتما خودتون هم خبردارید، ضد انقلاب نامرد شایعات کرده که در کشورهای غربی نه ولی فقیه دارن و نه شورای نگهبان. مردم هم تو انتخابات شرکت میکونن. شکایتی هم از تقلب و اینجور چیزا نمی شه. واسه ی مقابلات این شایعاتو در راستای ضد انقلاب چه خلاصه ش چیکار می کونید؟

وزیر کشور: اگر ما قرار باشد بر اساس شایعات ضد انقلاب کاری بکنیم که همه وقتمان را باید صرف این کارها بکنیم. اگر این شایعات درست بود که مقامات سازمان ملل و ژنرال مشرف برای برگزاری انتخابات سالم در پاکستان دست به دامان ولی فقیه مسلمین جهان نمیشدند. مهم این است که امروز دیگر همه ی جهان اقرار میکند که آزادی و دموکراسی که در کشور ما برقرار است در جهان نمونه ندارد. این غربی های کافر استکباری هنوز نمیدانند که رمز همه ی این پیشرفتهای ما؛ از پیشرفتهای هسته ای گرفته تا برگزاری انتخابات سالم و داشتن مجلس متدین و پیرو ولایت فقیه، همه و همه در همین حضور پربرکت ولی فقیه مسلمین است. امریکایی ها بجای اینکه اینهمه انرژی و پول صرف انتخابات رئیس جمهوری بکنند میتوانند با نصف این قیمت انتخابات را برگزار کنند به شرطی که ابتدا یک ولی فقیه انتخاب کنند. این حرفها را من نباید به شما بزنم چون شما خودتان این چیزها را بهتر از من میدانید. اما بین خودمان بماند، "آقا" قرار است در مراسم سخنرانی این هفته به امریکا هم پیشنهاد بدهد که اگر میخواهند در انتخابات ریاست جمهوریشان تقلب و از اینجور مسائل نباشد، و مخارج برگزاری انتخابات هم خیلی کمتر از آنچه آنها برآورد کرده اند باشد، برگزاری انتخابات امریکا را هم به ما واگذار کنند. ایندفعه دیگر واقعا والسلام علیکم و رحمت اله و برکاته.

وبلاگ حسین پویا
http://hosseinpooya.blogspot.com/

هیچ نظری موجود نیست: