سی و چندسال است که طنز و چيزهاي ديگر از جمله نمايشنمامه طنز مي نويسم.در همه اين مدت همراه شوراي ملي مقاومت بوده ام زيرا معتقدم رژيم آخوندي بايد در تماميتش سرنگون شود و يک جمهوري سکولار سر کار بيايد

جمعه، آذر ۳۰، ۱۳۸۶

نمایشنامه یک پرده ای



حسین پویا - اول زمستان 86
رئیس جمهور مکتبی!!
نمایشنامه در یک پرده
صحنه: اطاق منشی مخصوص ولی فقیه. دکور صد در صد مستضعفی شامل تعدادی مبل چرمی و میز کار و میز پذیرایی و لوستر و چراغها ایستاده و غیره همگی ساخت ایتالیا. چند تخته فرش ابریشمی به دیوار آویزان و تعدای هم روی زمین افتاده. روی میز پذیرایی کوتاه انواع و اقسام اطعمه و اشربه و میوه جات چیده شده.
در اطاق منشی مخصوص ولی فقیه همهمه ای برپاست. یکطرف اطاق، احمدی نژاد و وزیر اطلاعات (آخوند اژه ای) در حال بحث و جدل هستند و هرکدام دیگری مسئول برگزار شدن تظاهرات دانشجویان در روز شانزده آذر قلمداد می کند. در طرف دیگر چند تن از سرداران سپاه در باره تولید بمب اتمی و موشک های دوربرد بحث و جدل می کنند. منشی مخصوص که از اینهمه سرو صدا و همهمه حوصله اش سر رفته و شاید هم عصبانی شده به آنها اخطار میدهد که ساکت باشند و مزاحم جلسه خصوصی آقا با برخی از آیات عظام نشوند. اما گوش کسی بدهکار نیست و همهمه همچنان ادامه دارد.
منشی : برادران لطفا آرامتر صحبت کنید. آقا را ناراحت نکنید. اینجا که جلسه هیئت دولت و اطاق جنگ نیست. مگر تابلوی بالای در آقا را نمی بینید که نوشته است "رهبر مستضعفین جهان". ایشان دغدغه مستضعفین جهان را دارند و شما اینطور آزارشان میدهید. همین پیش پای شما ایشان فقهای اوگاندا و سودان و سومالی و چند کشور افریقایی را به حضور پذیرفته بودند و مسئله مستضعفین افریقا را حل و فصل کردند. قرار است درآمد نفت و الماس و طلای کشورهای افریقایی را هم تا حداکثر دو ماه دیگر به سر سفره های مردم افریقا ببرند. ایشان که فقط مسئول حل مشکلات شعیان ایران و عراق و لبنان نیستند. شما قدر این "آقا" را نمیدانید چرا؟ ( بغض منشی میترکد و هقی میزند زیر گریه). جلوی چهارتا دانشجو را نتوانستید بگیرید که تظاهرات نکنند و شعار ندهند. دل "آقا" را به درد آوردند.
اژه ای (وزیر اطلاعات): اینا که دانشجو نبودن حاج آقا. مگر شما اطلاعیه وزارت اطلاعات را ملاحظه نفرمودید؟ تازه، شعارها که علیه "آقا" نبودند.
منشی: فکر کرده اید خر گیر آورده ای مومن؟
(اژه ای عصبانی میشود): خودت خر گیر آوردی. به وزیر اطلاعات توهین نفرمایید؟
منشی: بشین سر جات ملا. شما هنوز کوچکتر از اون هستید که با منشی مقام معظم رهبر مستضعفین جهان درشت گویی بکنید. اگر نمیدانید بهتر است بدانید که اون اعلامیه را "آقا" به بنده دیکته کردند و من هم به حاج محمود آقا دادم.
احمدی نژاد: بله درسه. خود "آقا" فرمودند بنویسیم اونا اصلا دانشجو نبودن و تعدادي اخلال گر بودن که با استفاده از كارت جعلي دانشجويي به قصد برگزاري تجمع غيرقانوني در مقابل دانشكده فني دانشگاه تهران وارد دانشگاه شده بودند. اگه اخلال گر نبودن و واقعا دانشجو بودن که اون شعارای اونجوری رو نمیدادن. من که فکر میکنم اینا همه ش زیر سر انگلیسیاس.
منشی: این حرفا چیه حاج محمود؟ انگلیسیای بیچاره چه گناهی کردن؟ من خودم در همین سفر اخیرم به لندن، از جناب آقای مستر جک اضطراب در همین مورد و موارد مشابه سوال کردم. ایشان سه بار رو به قبله به وحدانیت خداوند قسم خوردند و یک بار هم به دو دست بریده حضرت عباس قسم خوردند که دولت فخیمه انگلیس تا آخرش از روحانیت حاکم حمایت خواهد کرد. همین قضیه توی لیست گذاشتن منافقین بهترین دلیل بر صداقت ایشان است.
اژه ای: بله آقا. بنده هم به اینها اعتماد و اطمینان کامل دارم. آقای جک استراح از ارادتمندان "آقا" هستند. تحقیقات ما نشان داده که اینجور اغتشاشات کار عوامل امریکاست.
با شنیدن اسم امریکا پاسداران حاضر در دفتر دست از صحبت خودشان کشیده و وارد بحث میشوند. نظامی اول که چندین قبه و ستاره و علامت روی دوشش دارد با لحن عصبانی میگوید:
- حاج آقا این حرفا از شما بعیده. سپاه هم دستگاه اطلاعاتی خودش رو داره. درسته که همونطور که "آقا" در اون اطلاعیه فرمودن " «آشوبگران از قبل اقدام به تهيه تيروكمان، جمع آوري سنگ و ساخت نارنجك‌هاي صوتي قوي كرده و از دستگير شدگان مقادير قابل توجهي نشريات موهن، كتب ضاله، اعلاميه‌هاي حاوي توهين به مقدسات و مشروبات الكلي كشف و ضبط گرديده است.». اما مردم که خر نیسن حاجی جون. یارو وقتی میاد توی دانشگاه تظاهرات که دیگه یه بطر عرق سگی و چندتا مجله قبیحه پلی بوی که توی جیبش نمیذاره. انگار از برادران وزارت اطلاعات هیچکدوم اهل فسق و فجور نیسن. ما خودمون هم که نخورده باشیم دیدیم دست مردم. منظور اینکه قضیه هیچ ربطی به دموکراتای امریکا نداره. اگه هم از طرف امریکاییا کاری شده باشه کار همون نئوکاناس. نباس به همه ی امریکاییا یه جا تهمت زد. مشغول ذمبه میشیم قربونتم.
نظامی دوم (حرف او را قطع می کند): حاج آقا، برادرا، دقت بفرمایید که همین گزارش اخیر امریکاییاس که داره ما رو از زیر ضرب تحریم اروپاییا میاره بیرون.
احمدی نژاد (حرفهای سردار سپاه را قطع میکند): حالا انگلیسیا یا امریکاییا چه فرقی میکنه. مهم اینه که دانشجوا شعارشون این بوده ..
منشی: منظور دانشجو نماها و اخلالگراست؟
احمدی نژاد: بله، دانشجونماها شعارشون این بوده که " محمود احمدي نژاد, عامل تبعيض و فساد" . پولش میره توی جیب یکی دیگه. ما میشیم عامل تبعیض و فساد. اگه "آقا" اجازه بدن همه شون رو به گلوله میبندیم.
منشی: کیا رو محمود آقا می بندی به گلوله؟ دانشجونماها رو یا عوامل تبعیض و فساد رو؟ حالا چه فرقی می کند که کی عامل تبعیض و فساد است. مهم این است که در مملکت اسلامی به حمداله نه تبعیض وجود دارد و نه فساد. این شعارها همه از امریکا آمده. گوشتان به این حرفها بدهکار نباشد.
احمدی نژاد: من اصلا نمی فهمم این دانشجوا واسه چی...
منشی: دانشجو نماها و اخلال گرا حاج محمود.
احمدی نژاد: بله. من اصلا نمی فهمم این دانشجو نماها واسه چی تظاهرات میکنن. برن سر کلاس و درسشون رو بخونن.
اژه ای: آقا بنده مخالفم. اینها اگر نروند سر کلاس و درس بخوانند خیرشان بیشتر به ما میرسد. میروند درس میخوانند دیگر دست از حمایت "آقا" برمیدارند. ای مرده شور این درسهای دانشگاه را ببرد.
نظامی اول: حاج آقا محمود از این دانشجوا که کاری ساخته نیس. جنابعالی یک فکری واسه ی این تورم بکنید که میگن باعث گرونی شده. مردم می پرسن اون 150 میلیارد دلاری که توی این دو سال نفت فروختیم کجا رفته؟
احمدی نژاد: اولا دانشجو نماها. ثانیا شمام که دارید حرف ضد انقلاب رو میزنید. ثالثا تورم باعث گرونی نشده حاجی. این گرونیه که باعث تورم شده. از اون گذشته سپاه که بهتر میدونه اون 150 میلیارد دلار کجا رفته. تازه، کدوم گرونی؟ گرونی چیکار داره به تورم؟ گرونی یه مسئله اقتصادیه. تورم یه موضوع دیپلوماتیکه. تازه اینا چه ربطی به هیئت دولت داره؟ دانشجوا که شعار ندادن محمود احمدی نژاد عامل تورم و گرونی.
منشی: اولا دانشجو نماها. ثانیا این شعار رو ندادند چون قافیه ندارد مومن. مسئله قافیه در حکومت اسلامی از واجبات است. به همین دلیل است که می گوییم اینها همه توطئه ی امریکاست. اونها هیچ کارشان قافیه ندارد.
نظامی: چیکار به امریکا داره حاج آقا؟ قافیه نداره ولی حقیقت که داره. به هیئت دولت ربط نداره. باید یقه دروازه دولت رو گرفت. همه چی گرون شده. یه کله پاچه خوردن خدا تومن خرج ورمیداره. کی مسئولشه؟
احمدی نژاد: معلومه کی مسئولشه. همونایی که مغزا رو صادر میکنن خارج. خودم تو روزنومه خوندم که سالی صدهزار مغز از مملکت میره بیرون. خوب وقتی یه عده ای به اسم اصلاح طلب، مغزا رو صادر میکنن، خوب معلومه که کله پاچه گرون میشه. مغزش گرونه. زبونشم گرونه. پاچه ش گرونه. اونوقت خودشون هم انتقاد میکنن که چرا مغزا فرار میکنن. خوب اقتصاد پیچیده س. من که استاد دانشگاهم و توی سازمان ملل سخنرانی کردم توش موندم. چه برسه به کسایی مثل علمای حوزه و همین برادرای نظامی که از کله پاچه فقط خوردنشو بلدن.
منشی: آقای حاج محمودآقا، اولا فرار مغزا چیکار دارد به گرانی کله پاچه. ثانیا شما که میگفتین قطعنامه های تحریم تاثیری نداشته و نداره. پس این گرونی از کجا میاد؟ گرونی هم به کنار، بفرمایید که این تورم از کجا میاد؟ گرونی را میشه تحمل کرد اما تورم رو مشکل میشود تحمل کرد. تورم مردم را از مذهب بیزار میکنه آقا.
احمدی نژاد: دروغه حاج آقا. شایعه س. به مرگ مادرم شایعه س. شما رو به جون "آقا" قسم میدم که بگین؛ شده که جنابعالی چیزی بخواین بخرین و وسعتون نرسه؟ شما که یک روحانی هستین و علی الاصول باید در مضیغه باشید، بهیچ وجه در مضیغه نیستین. شما اصلا مشکل تورم دارین؟ همین برادرای نظامی اصلا در مضیغه نیستن. یه مقدار تورم دارن ولی نه اونقدر که آزارشون بده. خود من و اعضای هیئت دولت هرگز نشده که چیزی بخوایم بخریم نتونیم پیدا کنیم یا نتونیم بخریم. از مردم حزب اللهی بپرسید که گرونی هست یا نه. حزب اللهی اگه تورم داره بیشتر نتیجه ی پرخوریه. این دانشجوا که میان و این شعارا رو میدن...
منشی: دانشجو نماها حاج محمود آقا. دانشجو نما و اخلالگر.
احمدی نژاد: بله. ببخشید. این دانشجو نماها بیخود شعار میدن که تبیعض و فساد هست. تازه اگه هم باشه به من چه مربوطه؟ همینا هروقت فرصت پیدا میکنن شعار میدن که مرگ بر دیکتاتور. خوب من که هیچکاره م . یعنی شما میفرمایید، زبونم لال، زبونم لال، روم به دیوار، "آقا" دیکتاتورن؟ اگه "آقا" دیکتاتور بودن، آیا دستور نمیدادن که همه شون رو به رگبار ببندیم؟ اگه "آقا" دیکتاتور بودن اجازه میدادن اینهمه پول خرج دانشگاه بشه که اینا برن توش درس بخونن؟ اونوقت اینا میرن و عوض درس خوندن تظاهرات ضد انقلابی میکنن. تازه وقتی هم که میخوان تظاهرات بکنن به قول "آقا" که ما هم اطلاعیه شو دادیم:
«آشوبگران از قبل اقدام به تهيه تيروكمان، جمع آوري سنگ و ساخت نارنجك‌هاي صوتي قوي كرده و از دستگير شدگان مقادير قابل توجهي نشريات موهن، كتب ضاله، اعلاميه‌هاي حاوي توهين به مقدسات و مشروبات الكلي كشف و ضبط گرديده است." آخه دانشجو چرا باید بره سراغ مشروب الکلی.
نظامی اول: بله آقا. اینا باید برن سر کلاساشون و درسشون رو بخونن.
اژه ای: نه برادر. چی چی رو برن سر کلاس. بنده عرض کردم که همون بهتر که نرن سر کلاس. میرن یه مشت اراجیف ضد دین به اسم علم یاد میگرن. حاصلش میشه همین تظاهرات. اون کتابای ضاله ای که "آقا" در اطلاعیه شون فرمودن فکر کردید که چی بوده. همین کتابایی که به اسم دروس دانشگاهی و علوم جدیده میخونن. همون کتابایی که توشون مینویسه انسان از نسل میمونه. آخه شما را قسم میدم به روح امام، بفرمایید که امام خمینی یا همین حاج آقا محمود هیچ شباهتی به میمون دارن؟
منشی: نخیر آقا. نعوذ بااله. پس وزارت اطلاعات کجاست که این کتابا هنوز توی دانشگاه تدریس میشه؟ اگر انسان از این موضوع جا بجا سکته بکند کم است. اگر "آقا" از این مطلب با خبر بشن بدون شک هم شما را تنبیه خواهند کرد و هم اون دانشجوها رو. بسوزانید این کتابها را قبل از آنیکه خبرش به "آقا" برسه.
نظامی اول: دانشجو نماها حاج آقا. دانشجو نماها. شما دیگه چرا؟
احمدی نژاد (رو به منشی): حالا از این حرفا گذشته. ما کی میتونیم خدمت "آقا" برسیم؟
منشی: خوب شد پرسیدی حاج محمود. "آقا" فرمودن امروز فرصت دیدن شما را ندارند. امروز باید به مسئله نفت و قضیه پرونده اتمی و حضور برادران پاسدار در عراق رسیدگی کنند. شما بفرمایید فردا تشریف بیاورید. فرمودند شما خیلی زحمت میکشید خسته شده اید. بهتر است امروز را استراحت کنید تا فردا سرحال باشید.
احمدی نژاد: خدا سایه شون رو از سر امت حزب اله کم نکنه. آقای اژه ای بفرمایید بریم. بیش از این نبایر مزاحم "آقا" شد. حل و فصل مسائل مستضعفان ایران و جهان کار هر کسی نیست. خدا حفظشون کنه. بفرمایید بریم.
احمدی و اژه ای از دیگران خداحافظی کرده و بیرون میروند. پرده می افتد.
-----------------------------------------------------------------------------
وبلاگ حسین پویا:
http://hosseinpooya.blogspot.com/





هیچ نظری موجود نیست: